miercuri, 16 iunie 2010

Challenge International Multidisciplinaire de Sauvetages par Cordes Namur-Belgia 12.06.'10

Photobucket

GRIMPDAY este o competitie internationala de Salvari Urbane care se desfasoara din anul 2006.
De unde a venit idea participarii SARS Romania (Search And Rescue Service)la aceasta competitie...?
In urma cu o luna un coleg a descoperit pe internet din intamplare site-ul celor de la Grimp Day si a inceput sa-l trimita la mai multi prieteni ,fiind asemanator cu ce ne ocupam noi in Romania.In urma vizionarii filmuletelor ne-am hotarat sa participam si noi la acest concurs ,reprezentand Romania ,aceasta fiind singura tara din Europa de Est care a participat la asemenea competitie.
S-a organizat o selectie nationala la nivel de asociatie si s-au ales cei 6 paticipanti:Sorin Sanda(Uricani),Carmen si Ovidiu Sandu (Craiova),Victor Moisuc(Slatina),Gabriel Miklos(Hunedoara)si eu, Radu Dinu(Hunedoara.
Photobucket
Dupa un drum foarte istovitor(1860 km)cu microbuzul,dupa aproape 3 zile am ajuns si noi la destinatie ,Namur -Belgia.
Photobucket
A doua zi ne-am prezentat la deschiderea oficiala impreuna cu toti participantii ,in total 27 de echipe din 9 tari.Nu prea am fost bagati in seama deoarece ,eram priviti ca niste amarati din Estul Europei.Asta ne-a picat foarte greu la ficati,dar ne-a ambitionat si mai tare,vroiam din tot sufletul sa le aratam de ce sunt in stare romanii.
Photobucket
Concursul s-a desfasurat pe 6 ateliere de salvare in diferite zone ale orasului prin care treceau cate 5 echipe deodata prin rotatie.Probele erau la prima vedere ,nu se stia nimic dinainte.
Prima noastra proba a fost cea de prim ajutor unde ne-am descurcat destul de bine.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
A doua proba a constat din tractionarea accidentatului pe o panta foarte inclinata si peste 2 ziduri de aprox 5-6 m.De la aceasta proba au inceput sa se schimbe datele problemei,toti arbitrii erau uimiti la cat de simplu si fara exces de material se poate face o actiune de salvare,restul vesticilor complicandu-si foarte mult existenta prin fel de fel de manevre si scripeti care numa le incetineau manevrele.De la aceasta proba si-au dat seama ca romanii stiu sa faca salvari ca la carte si nu sunt doar niste amarati ,tigani ,cersetori si mai stiu eu ce,deodata au inceput sa le creasca interesul fata de noi :).
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Urmatoarea proba a constat din salvarea accidentatului blocat pe coarda.
Photobucket
Apoi a urmat trecerea accidentatului in targa peste un zid de aprox 5 m.
Photobucket
Photobucket
A 5-a proba a fost salvarea si coborarea accidentatului dintr-un container aflat la o inaltime de circa 20 de metri legat de o macara.
Photobucket
A 6-a proba si cea mai spectaculoasa pentru noi participantii a fost traversarea pe tiroliana in lungime de 1160 de metri peste oras si de acolo si apoi salvarea accidentatului de pe un pod de cale ferata dezafectat.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket.
Concursul a durat de la 8 am -19 pm.
Dupa tot efortul depus ne-am adunat din nou ,dar de data aceasta la cea mai emotionata zi din viata mea...Festivitatea de Premiere.
Efortul,entuziasmul,experienta,devotamentul si mandria fiecaruia de roman ne-a ajutat sa ocupam locul 5 din cele 27 de echipe si in clasamentul tarilor am iesit pe locul 4 din 9 tari ca Belgia,Germania,Anglia,Spania,Italia etc.
De data aceasta am fost priviti cu totul alti ochi ,cu foarte mult respect si in uralele intregii sali.
Photobucket
Photobucket
Photobucket

3 comentarii:

  1. Bravo ma !
    Felicitari si ma bucur tare pentru voi :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitarile mele.Salutari lui Gabi.De fapt stii ce? ...o sa-l sun ,si-i o sa-i transmit personal.Inca o data: Brava!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Apropo: 1 -Faine poze( cele cu tiroliana iti taie respiratia)si 2-sa tot fie 2 saptamani de cand m-am intalnit cu Ecsy si iam spus de blogul tau(stiam de la el chestia cu Materhorn-ul) a ramas oarecum surprins:)) ca sa vezi ce mica e lumea in epoca internetului:)

    RăspundețiȘtergere